انفجار گاز نیتروژن

تاریخ انتشار: 1395/07/27
کد مقاله: 15



استفاده از گاز هیدروژن به جای گاز نیتروژن برای پر کردن لاستیک کامیون

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد  به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرگرد محمود ایزد‌پناه درباره اظهرا داشت: خبر حادثه ترکیدن یک لاستیک کامیون در مغازه جوشکاری در خیابان مطهری شهر خاتم از طریق سیستم 110 پلیس دریافت شد.

جانشین انتظامی شهرستان خاتم استان یزد ادامه داد: با دریافت این خبر بلافاصله ماموران پلیس به همراه عوامل امدادی در محل حادثه حاضر شده و با جسد راننده کامیون و صاحب جوشکاری که به طرز فجیعی جان خود را از دست داده بودند مواجه شدند.

ایزد‌پناه افزود: با بررسی ابعاد حادثه مشخص شد که راننده کامیون برای جوشکاری بر روی رینگ لاستیک خودرو به این جوشکاری مراجعه کرده و به جهت اینکه لاستیک از گاز هیدروژن بجای گاز نیتروژن پر شده بود در اثر داغ شدن و حرارت زیاد ناشی از جوشکاری منفجر شده و این انفجار راننده و جوشکار را به شدت به اطراف و سقف مغازه پرتاب می‌کند.

وی گفت: بنا به گفته یکی از شاهدان عینی حادثه راننده کامیون  هنگام جوشکاری بر روی لاستیک کامیون نشسته بود و  بر روی رینگ آب می‌ریخت تا مانع از داغ شدن آن شود که ناگهان انفجار مهیبی رخ داد و راننده کامیون به سقف مغازه و جوشکار هم به درب و پنجره‌های آهنی اطراف مغازه پرتاب شدند.

جانشین انتظامی شهرستان خاتم استان یزد گفت: متاسفانه در این حادثه که به علت یک بی احتیاطی و عدم رعایت نکات ایمنی رخ داد، راننده 30 ساله کامیون و جوشکار 34 ساله در محل حادثه جان خود را از دست دادند.