خطرات گاز آمونیاک

تاریخ انتشار: 1395/09/28
کد مقاله: 27

هنگامی که آمونیاک وارد محیط زیست  می شود چه اتفاقی می افتد ؟

از آنجا که آمونیاک به طور طبیعی در محیط زیست یافت میشود، ما به طور منظم مقاریر پایین آمونیاک را در هوا، خاک و آب مشاهده می کنیم.

آمونیاک به طور طبیعی در هوا به مقدار 1 تا 5 قسمت در میلیارد وجود دارد و به طور عادی در آب باران یافت میشود.(ppb).
سطح آمونیاک در رودخانه ها وخلیج های کوچک معمولا کمتر از 6 جزء در میلیون است(ppm)

آمونیاک خاک به طور معمول حدود 5/1 پی پی ام می باشد. سطوح آمونیوم در طول روز و همچنین از فصلی به فصل دیگر متفاوت است.  به طور کلی، سطح آمونیاک در تابستان و بهاردر بالاترین سطح است. آمونیاک برای پستانداران ضروری است و همچنین برای ساخت DNA، RNA و پروتئین لازم است  همچنین نقش موثری در حفظ تعادل اسید و باز در بافت پستانداران بازی می کند.

آمونیاک در محیط بسیار طولانی باقی نمیماند  دلیل آن است که به طور طبیعی به چرخه بر میگردد، طبیعت راههای زیادی برای ترکیب و تبدیل کردن آمونیاک دارد.
  در خاک و یا آب، گیاهان و میکروارگانیسم ها به سرعت آمونیاک را دفع میکنند.
  پس ازاینکه کودهای آمونیاک به خاک اضافه شدند، مقدار آمونیاک خاک در طی چند روز به سطوح پایین کاهش می یابد  در هوا  آمونیاک در حدود یک هفته باقی می ماند.

آمونیاک در هوا، خاک، و نمونه های آب در محل دفن زباله های خطرناک  یافت شده است.

  در هوای نزدیک به سایت های زباله های خطرناک  آمونیاک می تواند به عنوان یک گاز یافت می شود.
  آمونیاک نیز می تواند در بر داشت در استخر و یا نهادهای دیگر از آب در سایت زباله حل می شود.
همچنین آمونیاک را می توان متصل به ذرات خاک در محل دفن زباله های خطرناک یافت.
  متوسط غلظت آمونیاک در محل دفن زباله های خطرناک از 1 تا 1000 پی پی ام
در نمونه های خاک و تا 16 پی پی ام در نمونه های آب گزارش شده است .

چطور ممکن است که من در معرض آمونیاک باشم؟

آمونیاک به طور طبیعی بوسیله همه پستانداران در سوخت و ساز طبیعی تولید و استفاده می شود. آمونیاک در داخل بدن یک فرد در هر روز تولید می شود. بسیاری از این آمونیاک توسط ارگان ها و بافت تولید شده، اما برخی توسط باکتریهایی که در داخل روده های ما  زندگی می کنند ، تولید شده است.

آمونیاک به طور طبیعی در محیط زیست یافت می شود شما ممکن است با تنفس هوا، خوردن غذا، یا آب آشامیدنی که در آن آمونیاک باشد، و یا از طریق تماس پوستی با آمونیاک و یا ترکیبات آمونیوم در معرض آمونیاک  باشید.


  قرار گرفتن در معرض آمونیاک در محیط به احتمال زیاد از طریق تنفس درهوایی که در آن منتشر شده است رخ می دهد.

آمونیاک دارای بوی بسیار قوی و آزاردهنده است که شما می توانید زمانی که مقدارآن در یک سطح بالاتر از 50 پی پی ام  است بوی آن را در هوا احساس کنید.
  بنابراین احتمالا بوی آمونیاک را، قبل از اینکه به شما آسیب برساند احساس خواهید کرد.
  سطح آمونیاک در هوا که باعث خطرات جدی در افراد شود بسیار بالاتر از سطحی است که شما به طور معمول در خانه یا محل کار آن قرار دارید.
  با این حال، سطوح پایین آمونیاک ممکن است به برخی از افراد مبتلا به آسم و دیگر افراد حساس آسیب برساند.

شما می توانید طعم آمونیاک را در آب وقتی در سطح حدود پی پی ام35  است بچشید به طور طبیعی سطح پایین تر از این در مواد غذایی و آب رخ می دهد.
 حتی بلع مقدار بسیار کمی از آمونیاک مایع درشوینده های خانگی ممکن است باعث احساس سوزش در دهان و گلو شود.
ریختن  چند قطره از مایع آمونیاک در پوست یا در چشم و زخم های باز اگر به سرعت شسته نشود باعث سوختگی خواهد شد.
  قرار گرفتن در معرض مقدار زیاد از آمونیاک مایع و یا یون آمونیوم در چشم باعث سوختگی شدید چشم خواهد شد و حتی می تواند منجر به کوری شود.

خارج از منزل  شما می توانیداز طریق نشت در تجهیزات ذخیره سازی کود تولیدی گیاهان  و همینطور نشت در خطوط لوله، تانکر، واگن، کشتی ها و لنج ها که آمونیاک حمل و نقل میکنند  در معرض مقادیر زیادی از گاز آمونیاک قرار بگیرید.

ممکن است  سطوح بالاتری از آمونیاک در هوا هنگام که کودهای آمونیاک و یا ترکیبات آمونیوم درمزارع کشاورزی به کار گرفته است رخ دهد.
  پس از استفاده کود ، غلظت آمونیاک در خاک می تواند بیش ازپی پی ام 3000  شود با این حال این سطوح به سرعت در طول چند روز کاهش می دهد.

در داخل خانه، شما ممکن است به آمونیاک هنگام استفاده از محصولات خانگی است که حاوی آمونیاک قرار گرفته است. برخی از این محصولات راه حل آمونیاک تمیز، شیشه پاک کننده، واکس کف، و نمک بو هستند.

​جهت خرید کپسول گاز آمونیاک و  گاز آمونیاک با بخش فروش پرشیا گاز تماس حاصل فرمایید.