گاز آرگون در جوشکاری

تاریخ انتشار: 1395/11/24
کد مقاله: 30

کاربرد گاز آرگون و گاز CO2 در جوشکاری

در جوشکاری  MIG با استفاده ازگازهای محافظ مانند آرگون و سیم جوش بدون نیاز به استفاده از الکترودهای کوچک می توان جوش بدون قعطی ومداوم داشت ونیاز نیست که جوشکاری را برای تعویض الکترود قطع کرد.

همچنین سطوح جوشکاری بسیار تمیز بوده و بدون زدگی و زائده میباشد. افزایش بهره وری وجوشکاری تمیز فقط دو تا از مزایای ممکن با این روند هستند.

معهذا برای دستیابی به این نتایج در کاربردهای خاص گازها کمک میکند که نقش گاز محافظ وگازهای محافظ مختلفی با خواص منحصربه فرد خود را که در دسترس هستند درک کنید.

هدف اصلی از گاز محافظ برای جلوگیری از قرار گرفتن حوضچه جوش مذاب در معرض اکسیژن، نیتروژن و هیدروژن موجود در اتمسفر هوا است.
واکنش این عناصر با حوضچه جوش می تواند بسیاری از مشکلات، از جمله تخلخل (حفره های درون جوش) و پاشش بیش از حد ایجاد کند.

گازهای محافظ مختلف نیز نقش مهمی در تعیین پروفیل نفوذ جوش، ثبات قوس، خواص مکانیکی جوش کامل،و فرایند انتقال بازی می کنند.

بسیاری از استفاده های جوشکاری آرگون
MIG به انتخاب انواع  گازمحافظ وابسته است،
و شما نیاز به ارزیابی اهداف جوشکاری خود به منظور انتخاب درست برای کاربرد خاص خود را دارید.

در استفاده از گاز آرگون برای جوشکاری هزینه های مواد اولیه جوشکاری بسیار کمتر و بهره وری بسیار بالاتر خواهد بود.

آرگون، هلیم، دی اکسید کربن و اکسیژن چهار گاز محافظی که شایع ترین مورد استفاده در جوشکاری  MIG هستند ، که هر کدام منافع و موانع منحصر به فرد در هر کاربرد خاص را دارند.

دی اکسید کربن (CO2) از رایج ترین گازهای انفعالی مورد استفاده در جوشکاری MIG  می باشد و تنها گازی است که می تواند در شکل خالص خود را بدون اضافه کردن یک گاز بی اثر استفاده شود.

دی اکسید کربن CO2  ازگازهای محافظ معمولی ارزانتر است و می تواند انتخاب خوبی باشد هنگامیکه هزینه های مواد اولیه اولویت اصلی است.

همچنین دی اکسید کربن
 CO2خالص نفوذ جوش بسیار عمیق که  برای جوشکاری مواد ضخیم مفید است ایجاد میکند که برای جوشکاری های مواد ضخیم مفید است.  همچنین دی اکسید کربن یک قوس کمتر پایدارایجاد می کند و پاشش  آن بیش از زمانی است که آن را با گازهای دیگر مخلوط می شوند.
همچنین  استفاده آن به اتصال کوتاه محدود شده است.

بسیاری از شرکت ها، که  به جای تاکید بر کیفیت جوش، تمیزی ظاهری جای جوش ، ازمخلوطی از 75-95 درصد آرگون و 5 - 25 درصد CO2 یک ترکیب مطلوب تراز ثبات قوس الکتریکی، کنترل گودال و ارائه کاهش پاشش نسبت به گاز دی اکسید کربن CO2 خالص است.

گاز آرگون همچنین بامقطع  نفوذ باریک تر، برای نوار باریک و لب به لب جوش مفید است. اگر شما در حال جوشکاری فلزات غیر آهنی - آلومینیوم، منیزیم و یا تیتانیوم هستید  شما نیاز به استفاده از 100 درصد آرگون هستید.

​پرشیا گاز تامین کننده گاز آرگون و گاز CO2 برای جوشکاری میباشد جهت خرید با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.